piątek, 4 maja 2012

Na dobry początek

Mogłam przewidzieć, że oglądanie filmików na YT i ciągłe czytanie blogów tym się skończy... Zachciało mi się mojego. I jest. I mam nadzieję, że nie będzie jednym z tych, które zamierają po pierwszym poście :-)

Powoli i mnie dopada moda na naturalne kosmetyki - czy może inaczej, na kosmetyki, które mają najmniej chemii, jak to tylko możliwe. Najlepszym przykładem na to jest fakt, że czekam na swoje pierwsze w życiu zamówienia z Biochemii Urody oraz Zrób Sobie Krem. Nie mogę się doczekać przesyłek! :-)

Przygodę z tego typu kosmetykami rozpoczęłam niedawno. Ciągle czytam o tych różnych niefajnych dodatkach, próbuje je zapamiętać. Wiem już, że SLS to zło. Z radością pobiegłam do łazienki aby sprawdzić, jak to wygląda w moich kosmetykach. Na pierwszy ogień poszły te do włosów, naturalne, bez silikonów, parabenów, byłam pewna, że nie znajdę w nich również SLS. Jak wielkie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że w obydwu szamponach SLS się jednak znajduje, na jednym z pierwszych miejsc listy składników... Szampony, o których mówię, to Syoss Silicone Free oraz L'Occitane Volumateur. L'Occitane ma w swojej ofercie szampony bez SLS, ale wiem to już po fakcie :-) Zdziwiła mnie tylko jedna rzecz - oba szampony raczej słabo się pienią, a to za pienienie się właśnie odpowiedzialny jest SLS. Daje to nadzieję, że może jest go mniej, niż w zwykłych szamponach :-)



Odżywka, którą widzicie na zdjęciach ma skład zdecydowanie lepszy, przynajmniej na moje niedoświadczone oko :-) Odżywka całkiem nieźle spisuje się na moich - zniszczonych ciągłym rozjaśnianiem - włosach. Jedyne co mi nie odpowiada w tych kosmetykach L'Occitane to ich zapach, ciężko mi go opisać... Nie jest może odpychający, ale wolałabym, żeby moje włosy pachniały inaczej :-)

W temacie pielęgnacji włosów - mam zamiar zacząć je oliwić, właściwie to już dziś, przed myciem. Na razie na sucho, w kuchni posiadam olej lniany i myślę, że będzie się do tego całkiem dobrze nadawał. Ciekawi mnie efekt :-) Do tej pory jedyne oleiste substancje, z którymi miały do czynienia moje włosy to olejek z firmy L'Oreal Mythic Oil. Dałam się na niego namówić mojej fryzjerce, trochę żałuję. Bo o ile moje włosy potrzebują tego typu specyfiku, żeby się nie puszyć, to o wiele bardziej lubiłam używać jedwabiu z Biosilku Silk Therapy. Ale cóż, olejek z L'Oreala trzeba z użyć (on chyba nawet nie chroni włosów przed wysoką temperaturą...), więc pozwalam sobie na zakup tylko tych malutkich opakowań jedwiabiu z Biosilku, taka chwila rozpusty ;-)


Taki trochę miszmasz wyszedł z tego pierwszego postu, mam jednak nadzieję, że da się to czytać :-) Więc żeby już kompletnie namieszać pochwalę się drobiazgiem, o którym zawsze marzyłam, nie mogłam go nigdzie znaleźć a koniec końców sprezentowała mi go miła Pani z małej drogerii w centrum Białegostoku. Żelowa opaska na oczy - zbawienie na moje sińce pod oczami, czy opuchliznę po nieprzespanej nocy. Ale najbardziej lubię połączenie gorącej kąpieli i takiego zimnego okładu - nie wiem jak was, ale mnie to bardzo relaksuje... :-)


2 komentarze:

  1. Witam w blogosferze.Bede zagladac. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też niedawno złożyłam zamówienie w Biochemii Urody :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze - każdy z nich sprawia mi ogromną radość!


.